BIJSTAND IN ACTIE: HOE ZOOM FEMKE OP WEG HIELP NAAR BETERE ONDERSTEUNING
Een tijdje geleden kreeg Zoom West-Vlaanderen telefoon van de mama van Femke met de vraag of er mogelijkheid was om de ondersteuning van Femke aan te passen. Hoe zoiets het best aanpakken? Het huis waar Femke op regelmatige basis logeerde, trok weg naar een andere stad. Een deel van de dagbesteding van Femke was niet meer aangepast aan haar mogelijkheden. Tijd dus om het ganse pakket aan begeleiding te herbekijken en terug te doen aansluiten bij wat Femke kan, wil en aankan.
Hoe het volledige traject van Femke en haar mama verliep samen met regiomedewerkster Martine De Rycke van Zoom, lees je hier.
Volgens Martine en Zoom zijn beide aspecten in bijstand belangrijk: enerzijds goede afspraken over de prijs en anderzijds goede afspraken over het soort ondersteuning: kwaliteit, wat die inhoudt en wat er belangrijk is voor de persoon zelf, waar men rekening moet mee houden om alle kansen tot ontwikkeling en groei te bieden.
Het was een fijne samenwerking met Femke en haar mama. Zoom wenst hen heel veel succes bij de zorgaanbieders die nu een stukje van de zorg opnemen! Femke en haar mama weten dat Zoom stand-by is voor als er vragen opduiken of voor wanneer er zich veranderingen voordoen (hetzij in hun budget, hetzij in de aangeboden zorg, hetzij in de omstandigheden).
SAMEN OP STAP !
|