Getuigenis: “Het contact verloopt professioneel en adequaat”
“Geert is mijn oudere broer en heeft een verstandelijke beperking. Hij is ook weinig mobiel”, dat vertelt zus Hilde. “Ik zorg voor hem aangezien onze ouders overleden zijn. Ik ben de enige zus. Hij woont in een serviceflat op zo’n 10 minuten wandelafstand van waar ikzelf woon.”
Noodprocedure
Geert is lid van Zoom geworden nadat er een budget toegekend werd via een noodprocedure. “Dat was na het overlijden van mijn vader. Hij zorgde tot dan voor mijn broer. Tot dat moment woonde hij thuis.” Na het krijgen van een budget kwam Hilde bij Zoom vzw terecht.
Aanbeveling van kennis
Maar hoe kwam Hilde precies in contact met Zoom vzw? “Een kennis van ons werkt ook met Zoom vzw en die heeft jullie aanbevolen. Het contact verloopt heel goed, professioneel en adequaat. We hebben zo om de twee maanden contact.”
Persoonlijk assistent
“Zoom helpt bij het verwerken van de facturen. Onze coach vertelt me ook wat er kan met het budget. Ik heb daar geen ervaring mee, dus die hulp heb ik zeker nodig.” Zoom heeft ook geholpen bij het aannemen van een persoonlijk assistent. “De mogelijkheid om een persoonlijk assistent aan te werven, was volledig nieuw voor mij. Daar heeft coach Nathalie mij in begeleid tot ik een perfecte keuze heb kunnen maken die het leven van mijn broer verrijkt heeft. Facturen registreren, vrij te besteden budget aanvragen, klusjesdiensten in gang steken... Allemaal dingen waar je niet aan zou denken, maar die het ‘zorgen voor’ toch kan faciliteren. Daarbij heb ik veel hulp gekregen van Nathalie.”